Jak wykonać zabudowę termiczną

Samochody oryginalne przeznaczone do przewożenia towarów wymagających określonej, niskiej temperatury, bywają drogie. Obecnie w związku z ograniczoną produkcją nieprosto kupić analogicznyochód. Dlatego sporo firm kupuje zwyczajne busy i je przerabia.

Można zająć się tym poświęcając własny czas, ale najprościej jest odnaleźć firmę, która projektuje zabudowy termiczne do dowolnych pojazdów i tam oddać własne auto na kilka dni. Prosta zabudowa izoterma może być utworzona może być z pianki poliuretanowej lub zwyczajnie styropianu. Czasem wykorzystuje się też mieszankę waty izolacyjnej lub włókna węglanowe. Pianka ma nieco lepsze właściwości izolacyjne od pozostałych tworzyw, bo w jej wypadku mamy minimalny współczynnik przewodzenia ciepła. W takich samochodach zabudowuje się też okna, przez które do wnętrza przedostawać mogłoby się ciepło i agregat nie dałby rady schłodzić wnętrza komory chłodniczej a potem utrzymać adekwatnej temperatury. Agregat samochodowy chłodnia można zakupić na rynku wtórnym za zupełnie nieduże środki finansowe. Takie urządzenia na prawdę często sprowadza się z za granic, ale są w zupełnie dobrym stanie i po regeneracji mogą być jeszcze używane nawet kilka lat. Agregaty chłodnicze samochodowe nie są trudne w swojej budowie. Ich bardzo istotne elementy to skraplacz i parownik. Ważne jest, ażeby na bieżąco czyścić ich filtry. Jeżeli już są zapchane, ciecz ma problem z przedostaniem się do parownika. Skraplacz i parownik odpowiadają za zmianę stanu skupienia czynnika chłodzącego, którym najczęściej jest freon. W trakcie przeglądu instalacji sprawdza się, czy krąży w niej właściwa ilość tego czynnika. Jeżeli już to niezbędne, można go uzupełnić. Po czym poznać, że ubyło czynnika chłodniczego w instalacji? Najczęściej można to zauważyć po tym, że samochód potrzebuje znacznie więcej czasu, ażeby schłodzić zabudowę albo nie potrafi tego zrobić na wystarczającym poziomie. Kłopotem może być także wtedy szczelność instalacji, niemniej jednak zwykle wystarczy uzupełnienie czynnika chłodzącego, by wszystko wróciło do normy.

Źródło: agregaty chłodnicze samochodowe.