Jak przerobić auto na chłodnię

Agregat samochodowy chłodnia pozwala na przerobienie zwykłego samochodu typu bus na samochód chłodnię. Takie agregaty chłodnicze samochodowe są bardzo trwałe i nieomalże bezawaryjne. Czasem przerobienie samochodu na chłodnię opłaca się bardziej niż kupno gotowego samochodu, w którym jest oryginalna zabudowa izoterma.

A co można przewozić samochodem chłodnią? Czy jest opłacalne inwestować w taki samochód? Auto chłodnia przydaje się przede wszystkim przy przewożeniu żywności. Zarówno nabiał, mięso, jak i produkty garmażeryjne muszą być dostarczane z magazynów do sklepów w niższej temperaturze. Tożsamo warzywa i owoce – będą wyglądać całkiem dobrze, jeśli chłodnicze warunki z magazynu zachowane zostaną również w czasie transportu. W samochodzie chłodni likwiduje się wszystkie okna, przez które do środka mogłyby przedostawać się promienie słoneczne. Niezbędne jest również zaizolowanie ścian auta i podłogi. Najczęściej używa się piankę lub styropian. Oba bardzo dobrze izolują. Piankę kładzie się o sporo wygodniej, a styropian powinno się docinać, co sprawia, że prace przy izolacji karoserii trwają znacznie dłużej. Można wytworzyć takie prace własnymi siłami, niemniej jednak można je też zlecić firmie, która zawodowo zajmuje się przerabianiem aut pół dostawczych a także busów na chłodnie. Decydując się na taką firmę, warto zwracać uwagę, jakiej gwarancji udziela swoim klientom. Czasem gwarancja na agregat będzie dłuższa. Zdarza się też, że w ramach gwarancji serwis agregatu jest tańszy. Samochód przerobiony na chłodnię niczym nie różni się od gotowej chłodni kupionej u dealera. A dodatkowo, w fabrykach samochodowych, proces powstawania samochodu chłodni jest dość jednakowy. Zdarza się, że oczywiste procesy są zautomatyzowane, niemniej jednak generalna zasada pozostaje ta sama. Poruszanie się samochodem chłodnią nie wymaga posiadania żadnych dodatkowych uprawnień. Zwykle wystarczy prawo jazdy kategorii B. W takim aucie przydają się czujniki parkowania. Na prawdę często powinno się nim podjechać pod rampę sklepową lub sklepowy magazyn a do tyłu nic nie widać.

Polecam: zabudowa izoterma.